Titel

Customer Director (Kundechef)


Virksomhed

Scalepoint


Frist

Afsluttet


Indhold

- Strategisk sparring med - og udvikling af - kunder i forsikringsbranchen samt people management. Stilling med topledelsesfokus og nøglerolle i at gøre Scalepoint til Europas førende insuretech firma


Scalepoint er et veletableret firma der siden 2000 har bygget innovative løsninger, som gør livet lettere for forsikringsselskaber og de kunder de betjener. Vores kerneprodukt er en avanceret cloud-baseret software løsning, der digitaliserer og håndterer alle aspekter af den proces der ligger i at anmelde og behandle en skade og samtidig forbedrer hele den oplevelse som en forsikringskunde har. Vi har godt 150 medarbejdere og vokser støt år for år. Størstedelen af vores ansatte - pt. lidt over 80 - arbejder på vores hovedkontor på Østerbro i København, men vi har også ansatte i Schweiz, Spanien, Polen og Ukraine. Vores kundebase tæller 26 større forsikringsselskaber. De fleste af disse har hjemme i Norden, men vi har også store kunder på flere nøglemarkeder i Europa og arbejder målrettet på at få flere. I 2018 havde Scalepoint en omsætning på 130 mDKK, EBITDA på 41 mDKK og en EBIT på 15 mDKK. Læs mere på:
https://web.scalepoint.com/da/

 

Scalepoint tilbyder cloud-løsninger (SaaS) til forsikringsbranchen samt relaterede professional services, og har kunder i Skandinavien, Schweiz og Tyskland. Scalepoint hjælper forsikringsskaber med at optimere forretningen og giver deres kunder en bedre oplevelse når de har skader. Det sker bl.a. ved at drage fordel af automatisering og digitalisering af skadesprocessen, så forsikringskunderne kan sættes i fokus. Væksten hos Scalepoint har muliggjort massive investeringer i udvikling af nye produkter og moduler til eksisterende og kommende kunder.

 

For at sikre, at kunderne altid er tilfredse med samarbejdet, oplever merværdi og får fuldt udbytte af Scalepoints løsninger, søger Scalepoint en Customer Director (Kundechef) med et stærkt strategisk mindset til sammen med dit team af dygtige Customer Managers at pleje, rådgive og udvikle eksisterende kunder, som er store skadesforsikringsselskaber.

 

Ansvar og opgaver

Som Customer Director (Kundechef) får du tildelt en portefølje på ca. 5-8 udvalgte kunder i Danmark, hvor du er direkte ansvarlig for samarbejdet med dem samt også for sammensætning, kompetenceudvikling og coaching af dit Customer Management team. Du vil fungere som ”spillende træner”, hvor du selv håndterer en af nøglekunderne og ellers bliver supportet af teamet, der bistår med at fastlægge og eksekvere en strategi, som sikrer tilfredse kunder, langvarige fordele for begge parter samt en øget omsætning i Danmark.

 

Customer Management bliver målt på kundetilfredshed, kontrakternes lønsomhed og samlet omsætning, og nøgleordene i stillingen for dig som leder er strategisk rådgivning, planlægning, opfølgning på mål og kontraktforhandling samt at få dit team til at lykkes. Scalepoint er eksperter indenfor forsikringsskade, og løsningerne er højt specialiserede. Du skal derfor forstå værdien, mulighederne og anvendelse af løsningerne og samtidig sørge for at opbygge et tæt samarbejde med kunderne og kollegaerne i Scalepoint.

 

Stillingen har topledelsens fokus, da succesfulde kunderelationer er afgørende for at gøre Scalepoint til Europas førende insuretech selskab. Håndtering af stakeholders er vitalt og hos kunderne har du typisk en tæt dialog med Skadedirektører, IT Direktører og Indkøbsdirektører, mens det internt er alt fra topledelsen over IT, Product Management og Procurement til Servicedesk. Stillingen refererer til VP, Customers. Primære ansvarsområder og opgaver:

 

·         Ledelse af customer management team i Danmark med porteføljeansvar for ca. 5-8 kunder, hvoraf du typisk selv står for at rådgive, pleje og udvikle en af disse

·         Rådgivning, coaching og udvikling af Customer Managers, som skal sikre et lønsomt samarbejde med høj tilfredshed med de danske kunder

·         Udvikle strategier og planer for kundesucces og sikre effektiv udførelse, der giver kunden merværdi. Fx hvordan kunder kan bruge Scalepoint systemet på nye måder til at give bedre overblik, nye rapporter, analyser, benchmark og anbefalinger til fx at optimere forretningen og nedbringe cost percentage

·         Opfølgning og rapportering på de samlede mål for customer management teamet

·         Sikre efterlevelse af customer management standard procedures

·         Forhandling af kontrakter med kunder og sikre attraktive vilkår

·         Arbejde på strategiske og profitoptimerende projekter på tværs af kunderne

·         Formidle kunders ønsker og behov i Scalepoint og sikre en aligned approach til kunderne


Stillingen er placeret på Scalepoints hovedkontor på Aldersrogade 8, 2100 København Ø. Da stillingen håndterer danske kunderelationer vil rejseaktivitet været meget begrænset.

 

Din profil

Som den rette profil til stillingen som Customer Director har du ideelt:

 

·       En relevant uddannelse formentlig som Cand.merc., HD, Cand.Jur eller lign.

·       Mindst 6-10 års erfaring – gerne mere – med at drive kunderelationer, også på strategisk niveau. Indgangsvinklerne stil stillingen kan være flere, fx:

o   En Forsikringsfaglig baggrund, hvor du i en forsikringsvirksomhed har baggrund som fx Skadechef, Claims Director, Salgschef, Kundechef, Head of Business Development etc.

o   En baggrund som Sales Director, KAM, Client Manager, Business Development Manager etc. i en IT virksomhed, hvor du har lavet salg til / håndteret kunderelationer med forsikringsselskaber / financial services industry kunder

o   En baggrund fra konsulenthus på formentlig Manager eller Senior Manager niveau, hvor du har løst konsulentopgaver rettet imod strategi, operations, salg eller service i forsikringsselskaber

o   Evt. en baggrund som Client Relationship Manager / Client Director eller lign. i anden finansiel virksomhed som bank, pension, kreditforsikring

·       En stærk værktøjskasse til at sikre succesfuld og effektiv client relationship management og værdiskabende rådgivning af kunder

·       Ledelseserfaring er en fordel, men med den rette profil og personlighed kan stillingen også være din første med ledelse af medarbejdere

·       Super bruger af Microsoft Office pakken, især PowerPoint og Excel

·       Flydende på dansk og engelsk i skrift og tale

 

Personligheden og et vindende væsen er helt afgørende for succes i stillingen – og nogle af de væsentligste personlige træk er:

·       Har klare styrker indenfor stakeholder management til på tillidsvækkende vis at bygge stærke relationer og sikre buy in – både internt og eksternt

·       Går foran og er klar til en stilling med ledelse, hvor du fungerer som ”spillende træner”, der driver egen kunderelation, viser vejen samt coacher og giver sparring til dit team for at sikre det bedste resultat

·       Har et strategisk mindset og kan sætte dig i kundens sted og rådgive om optimering af deres forretning

·       Dygtig formidler på alt fra C-level til mere operationelt niveau

·       Tager afsæt i en solid forretningsforståelse og kommercielt fokus med værdiskabelse for øje

·       Er ambitiøs, proaktiv og ”løber med bolden” og klar til at løfte i flok når det kræves

·       Har stærke analytiske evner og en grundig, systematisk arbejdsstil samt får leveret til tiden og fulgt op


Scalepoint tilbyder & value proposition

Stillingen som Customer Director giver dig muligheden for at spille en nøglerolle i at gøre Scalepoint til Europas førende insuretech selskab – der er commercial impact og fokus fra topledelsen. Stillingen giver en unik mulighed for at arbejde med strategisk rådgivning indenfor forsikringsbranchen, hvor du fx kan løfte dig op fra niveauet, hvor du fanges i ”daglig drift” og ”operationel ledelse”. Hvis ikke du har det i forvejen vil stillingen også give et fremragende netværk på højt niveau i den danske forsikringsbranche, hvor du kommer til at arbejde med at pleje og udvikle store, eksisterende kunder.


Scalepoint er en yngre og innovativ, men velkonsolideret virksomhed, som arbejder og tænker i nye baner. Omgangstonen er anerkendende, uformel og samarbejdet både internt og med vores kunder er kendetegnet af høj faglighed, hjælpsomhed og nære langvarige relationer. Kulturen i virksomheden forener i høj grad de bedste aspekter af for år tilbage at have været en startup og nu velkonsolideret og små 20 år i branchen. Naturligvis giver stillingen også mulighed for faglig og personlig udvikling samt fleksibilitet, så du kan kombinere job og privatliv.

Spørgsmål eller interesse i stillingen

Focus Recruitment bistår Scalepoint i forbindelse med denne proces. Hvis du har interesse i stillingen eller spørgsmål er du velkommen til at kontakte Partner i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på sma@focus-recruitment.dk / 5051 9215.


Focus Recruitment
H.C. Ørsteds Vej 50 C, 5.
1879 Frederiksberg C
Tel: +45 70 20 92 15
Mail: info@focus-recruitment.dk