Titel
Customer Director (Kundechef)
Virksomhed
Scalepoint
Frist
Afsluttet
Indhold
- Strategisk sparring med - og udvikling af - kunder i forsikringsbranchen
samt people management. Stilling med topledelsesfokus og nøglerolle i at gøre
Scalepoint til Europas førende insuretech firma
Scalepoint er et veletableret firma der siden 2000 har bygget innovative
løsninger, som gør livet lettere for forsikringsselskaber og de kunder de
betjener. Vores kerneprodukt er en avanceret cloud-baseret software løsning,
der digitaliserer og håndterer alle aspekter af den proces der ligger i at
anmelde og behandle en skade og samtidig forbedrer hele den oplevelse som en
forsikringskunde har. Vi har godt 150 medarbejdere og vokser støt år for år.
Størstedelen af vores ansatte - pt. lidt over 80 - arbejder på vores
hovedkontor på Østerbro i København, men vi har også ansatte i Schweiz,
Spanien, Polen og Ukraine. Vores kundebase tæller 26 større
forsikringsselskaber. De fleste af disse har hjemme i Norden, men vi har også
store kunder på flere nøglemarkeder i Europa og arbejder målrettet på at få
flere. I 2018 havde Scalepoint en omsætning på 130 mDKK, EBITDA på 41 mDKK og
en EBIT på 15 mDKK. Læs mere på:
https://web.scalepoint.com/da/
Scalepoint tilbyder cloud-løsninger (SaaS) til
forsikringsbranchen samt relaterede professional services, og har kunder i
Skandinavien, Schweiz og Tyskland. Scalepoint hjælper forsikringsskaber med at
optimere forretningen og giver deres kunder en bedre oplevelse når de har
skader. Det sker bl.a. ved at drage fordel af automatisering og digitalisering
af skadesprocessen, så forsikringskunderne kan sættes i fokus. Væksten hos
Scalepoint har muliggjort massive investeringer i udvikling af nye produkter og
moduler til eksisterende og kommende kunder.
For at sikre, at kunderne altid er tilfredse med
samarbejdet, oplever merværdi og får fuldt udbytte af Scalepoints løsninger,
søger Scalepoint en Customer Director (Kundechef) med et stærkt strategisk
mindset til sammen med dit team af dygtige Customer Managers at pleje, rådgive
og udvikle eksisterende kunder, som er store skadesforsikringsselskaber.
Ansvar og opgaver
Som Customer Director (Kundechef) får du tildelt en
portefølje på ca. 5-8 udvalgte kunder i Danmark, hvor du er direkte ansvarlig
for samarbejdet med dem samt også for sammensætning, kompetenceudvikling og
coaching af dit Customer Management team. Du vil fungere som ”spillende
træner”, hvor du selv håndterer en af nøglekunderne og ellers bliver supportet
af teamet, der bistår med at fastlægge og eksekvere en strategi, som sikrer
tilfredse kunder, langvarige fordele for begge parter samt en øget omsætning i
Danmark.
Customer Management bliver målt på
kundetilfredshed, kontrakternes lønsomhed og samlet omsætning, og nøgleordene i
stillingen for dig som leder er strategisk rådgivning, planlægning, opfølgning
på mål og kontraktforhandling samt at få dit team til at lykkes. Scalepoint er
eksperter indenfor forsikringsskade, og løsningerne er højt specialiserede. Du
skal derfor forstå værdien, mulighederne og anvendelse af løsningerne og
samtidig sørge for at opbygge et tæt samarbejde med kunderne og kollegaerne i
Scalepoint.
Stillingen har topledelsens fokus, da succesfulde
kunderelationer er afgørende for at gøre Scalepoint til Europas førende
insuretech selskab. Håndtering af stakeholders er vitalt og hos kunderne har du
typisk en tæt dialog med Skadedirektører, IT Direktører og Indkøbsdirektører, mens
det internt er alt fra topledelsen over IT, Product Management og Procurement
til Servicedesk. Stillingen refererer til VP, Customers.
Primære
ansvarsområder og opgaver:
·
Ledelse af customer management team i Danmark med porteføljeansvar for
ca. 5-8 kunder, hvoraf du typisk selv står for at rådgive, pleje og udvikle en
af disse
·
Rådgivning, coaching og udvikling af Customer Managers, som skal sikre et
lønsomt samarbejde med høj tilfredshed med de danske kunder
·
Udvikle strategier og planer for kundesucces og sikre effektiv udførelse,
der giver kunden merværdi. Fx hvordan kunder kan bruge Scalepoint systemet på
nye måder til at give bedre overblik, nye rapporter, analyser, benchmark og
anbefalinger til fx at optimere forretningen og nedbringe cost percentage
·
Opfølgning og rapportering på de samlede mål for customer management teamet
·
Sikre efterlevelse af customer management standard procedures
·
Forhandling af kontrakter med kunder og sikre attraktive vilkår
·
Arbejde på strategiske og profitoptimerende projekter på tværs af
kunderne
·
Formidle kunders ønsker og behov i Scalepoint og sikre en aligned
approach til kunderne
Stillingen er placeret på
Scalepoints hovedkontor på Aldersrogade 8, 2100 København Ø. Da stillingen
håndterer danske kunderelationer vil rejseaktivitet været meget begrænset.
Din profil
Som den rette profil til stillingen som Customer Director har du ideelt:
·
En relevant uddannelse formentlig som Cand.merc., HD, Cand.Jur eller lign.
·
Mindst 6-10 års erfaring – gerne mere – med at drive kunderelationer, også
på strategisk niveau. Indgangsvinklerne stil stillingen kan være flere, fx:
o
En Forsikringsfaglig
baggrund, hvor du i en forsikringsvirksomhed har baggrund som fx Skadechef,
Claims Director, Salgschef, Kundechef, Head of Business Development etc.
o
En baggrund som Sales
Director, KAM, Client Manager, Business Development Manager etc. i en IT
virksomhed, hvor du har lavet salg til / håndteret kunderelationer med
forsikringsselskaber / financial services industry kunder
o
En baggrund fra
konsulenthus på formentlig Manager eller Senior Manager niveau, hvor du har
løst konsulentopgaver rettet imod strategi, operations, salg eller service i
forsikringsselskaber
o
Evt. en baggrund som
Client Relationship Manager / Client Director eller lign. i anden finansiel
virksomhed som bank, pension, kreditforsikring
·
En stærk værktøjskasse til at sikre succesfuld og effektiv client
relationship management og værdiskabende rådgivning af kunder
·
Ledelseserfaring er en fordel, men med den rette profil og personlighed kan
stillingen også være din første med ledelse af medarbejdere
·
Super bruger af Microsoft Office pakken, især PowerPoint og Excel
·
Flydende på dansk og engelsk i skrift og tale
Personligheden
og et vindende væsen er helt afgørende for succes i stillingen – og nogle af de
væsentligste personlige træk er:
·
Har klare styrker indenfor
stakeholder management til på tillidsvækkende vis at bygge stærke relationer og
sikre buy in – både internt og eksternt
·
Går foran og er klar til en stilling
med ledelse, hvor du fungerer som ”spillende træner”, der driver egen
kunderelation, viser vejen samt coacher og giver sparring til dit team for at
sikre det bedste resultat
·
Har et strategisk mindset og kan
sætte dig i kundens sted og rådgive om optimering af deres forretning
·
Dygtig formidler på alt fra C-level
til mere operationelt niveau
·
Tager afsæt i en solid
forretningsforståelse og kommercielt fokus med værdiskabelse for øje
·
Er ambitiøs, proaktiv og ”løber med
bolden” og klar til at løfte i flok når det kræves
·
Har stærke analytiske evner og en
grundig, systematisk arbejdsstil samt får leveret til tiden og fulgt op
Scalepoint tilbyder & value proposition
Stillingen som Customer Director giver dig muligheden for at
spille en nøglerolle i at gøre Scalepoint til Europas førende insuretech
selskab – der er commercial impact og fokus fra topledelsen. Stillingen giver
en unik mulighed for at arbejde med strategisk rådgivning indenfor
forsikringsbranchen, hvor du fx kan løfte dig op fra niveauet, hvor du fanges i
”daglig drift” og ”operationel ledelse”. Hvis ikke du har det i forvejen vil
stillingen også give et fremragende netværk på højt niveau i den danske
forsikringsbranche, hvor du kommer til at arbejde med at pleje og udvikle
store, eksisterende kunder.
Scalepoint er en yngre og innovativ, men velkonsolideret virksomhed, som
arbejder og tænker i nye baner. Omgangstonen er anerkendende, uformel og
samarbejdet både internt og med vores kunder er kendetegnet af høj faglighed,
hjælpsomhed og nære langvarige relationer. Kulturen i virksomheden forener i
høj grad de bedste aspekter af for år tilbage at have været en startup og nu
velkonsolideret og små 20 år i branchen. Naturligvis giver stillingen også
mulighed for faglig og personlig udvikling samt fleksibilitet, så du kan
kombinere job og privatliv.
Spørgsmål eller interesse i stillingen
Focus Recruitment bistår Scalepoint i forbindelse med denne proces. Hvis du
har interesse i stillingen eller spørgsmål er du velkommen til at kontakte
Partner i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på sma@focus-recruitment.dk /
5051 9215.