Titel
Senior Contract Managers til projektindkøb i mia. klassen
Virksomhed
Forsyningsvirksomhed
Frist
Afsluttet
Indhold
Vores klient er en førende forsyningsvirksomhed med hovedsæde i Danmark. Forretningen er baseret på at fremskaffe, producere, distribuere, handle og sælge energi og tilknyttede produkter.
Group Procurement er en stabsfunktion, som varetager indkøb til organisationen, både komplekst projektindkøb til boringer, vindmøller, kraftværker etc., men også IT indkøb og generelt indkøb. Group Procurement spiller en afgørende rolle i at realisere virksomhedens vækststrategi, hvilket indebærer forhandling og indgåelse af kontrakter i mia. klassen.
Group Procurement ekspanderer for at bistå forretningen med indkøbsekspertise strategiske bygge- og anlægsprojekter både offshore og på land. Derfor ansætter virksomheden en række Contract Managers og Senior Contract Managers til at lave projektindkøb med høj kompleksitet – i både nationale og internationale sammenhænge – i mia. klassen. Der arbejdes struktureret med de interne kunder typisk gennem SLA´er.
Ansvar og opgaver
Som Contract Manager har du ansvar for at sikre de rigtige kontrakter på det rigtige tidspunkt til den rette pris, herunder at kontrakterne implementeres og benyttes i organisationen samt at følge op på leverandør performance. Du skal sikre, at specifikke projektmål overholdes og at Group Procurement opnår mål indenfor
besparelser, kundetilfredshed og kontraheringsniveau. Primære opgaver i jobbet vil være:
-
Gennemføre markedsscreeninger og foretage leverandøranalyser
-
Baseret på virksomhedens indkøbspolitik og behov i koncernen udarbejde kontrakts- og indkøbsstrategi for projektet i samarbejde med Projekt Manager og afdelingschef
.
- Tilrettelægge og udføre udbuds- ,indkøbs-, forhandlings- og contract management processer – hovedsageligt store aftaler med høj kompleksitet
-
I samarbejde med relevante afdelinger sikre at kontrakters indhold mht jura, forsikring og risikostyring matcher virksomhedens krav
-
Sikre forståelse for kontrakter hos brugere (projektledere, cost controllere og operationelle indkøbere)
Du skal forvente 20-40 rejsedage i jobbet pr. år. Arbejdsstedet er i København.
Din profil
For at lykkes i jobbet har du:
- En uddannelse som ingeniør eller en kommerciel uddannelse, fx cand.merc.jur, HD(SCM), cand.negot eller cand.polit med en god teknisk forståelse
- Mindst 3-5 års relevant indkøbserfaring, herunder erfaring med teknisk projektindkøb / investeringsindkøb. Du kan også have erfaring fra den anden side af bordet som fx Account Manager eller Projektleder inden for bygge- og anlægsprojekter
- Stærke forhandlingsevner og erfaring med indgåelse af komplekse indkøbsaftaler
-
Solid indsigt i indkøbsjura, eller lysten til hurtigt at lære det
-
Engelskkundskaber på forhandlingsniveau skrift og tale
Som person har du en udpræget forretningsforståelse, der sætter dig i stand til at identificere og realisere besparelser. Med baggrund i stærke analytiske evner og en god gennemslagskraft formår du at påvirke leverandører og interne samarbejdspartnere, som du er stærk til at skabe relationer til. Du trives inden for teknisk komplicerede områder, hvor der arbejdes tæt sammen med bl.a. projektledere og ingeniører.
Endelig har du en struktureret til gang til dit arbejde som sætter dig i stand til at drive og styre projekter.
Dong Energy tilbyder
Store krav og udfordringer men samtidig indkøbsopgaver på internationalt niveau af afgørende betydning for organisationen. Jobbet er organiseret, så du kan fokusere på strategisk indkøb og udvikling af relationer med leverandører. Du kommer til at arbejde i en virksomhed i stærk vækst i en indkøbsfunktion med kompetente og engagerede kolleger og attraktive karrieremuligheder inden for indkøb. Lønpakken er attraktiv og indeholder bl.a. pensionsordning, sundhedsforsikring og 7 ugers ferie (heraf 10 feriefridage).