Titel

Business Analysts med SimCorp Dimension erfaring til teamet Udvikling & Support


Virksomhed

Forca A/S


Frist

Lukket


Indhold

- Opsætning, konfiguration og support af SimCorp Dimension med afsæt i kunders behov

Forca A/S er en af de største partnere inden for pensionsbranchen i Danmark og den eneste rendyrkede pensionsservice-virksomhed – ligeligt ejet af kunderne Lærernes Pension, PKA samt Pædagogernes Pensionskasse og har også Norli som kunde. Forca håndterer medlemsservice og -administration, betalingsstrømme, fondsadministration, regnskabsprocesser, governance og it-systemer for kunderne. Ca. 280 dygtige og engagerede medarbejdere servicerer og rådgiver over 560.000 medlemmer gennem et tæt partnerskab med kunderne. Læs mere på www.forca.dk

Forcas kunder er store professionelle investorer med investeringsaktiver på tilsammen ca. 550 mia. kr., et tal der er på vej op på grund af vækst hos Forca med tilgang af nye kunder og opgaver for dem. Forca organiseret i tre hovedområder: Forretning & Udvikling, Økonomi & Finans samt it. Afdelingen Fondsadministration er en del af Økonomi & Finans og de mere end 25 dygtige medarbejdere understøtter kundernes investeringsfunktion ved at håndtere deres back- og middle office opgaver. Afdelingen, som består af to teams, Operations & Analyse samt Udvikling & Support, har endvidere ansvaret for udviklingsopgaver, projekter, analyse, kundesparring og rapportering med udgangspunkt i SimCorp Dimension systemet.

Med nye opgaver fra eksisterende kunder og implementering af nye kunder i Forca, har afdelingen travlt og man søger derfor en Business Analyst med SimCorp Dimension erfaring til teamet Udvikling & Support. Hér bliver du del af et stærkt hold på pt. 9 Specialister – der snart tæller flere – som har det overordnede ansvar for at SimCorp Dimension er opsat, konfigureret og virker som det skal i tæt dialog med kunderne og Operations & Analyse. Udvikling & Support arbejder agilt som et Scrum team med 3 ugers sprints, som sikrer at de vigtigste opgaver laves først.

Ansvar og opgaver
Som Business Analyst i Udvikling & Support arbejder du med at sikre den korrekte opsætning, konfiguration og support af SimCorp Dimension systemet med afsæt i kundernes behov. Der er mange kontaktflader i jobbet til især øvrige afdelinger i Økonomi- & Finans, it, kundernes medarbejdere indenfor investering og risikostyring og SimCorp. Primære ansvarsområder i jobbet afhængig af erfaring og interesser vil være:

·        Afdække kundernes behov i relation til fondsadministration i SimCorp Dimension samt specificere deres krav

·        Onboarde og implementere nye porteføljer og finansielle instrumenter

·        Konfigurere og opsætte SimCorp Dimension

·        Test af funktionaliteter og løsninger samt overlevere til drift til Operations & Analyse              teamet

·        Gennemføre årlige opgraderinger og løbende fejlretninger

·        Supporte kunder og Forcas egne medarbejdere i brugen af SimCorp Dimension

·        Dialog med såvel kunder som SimCorp

 

Dit arbejdssted bliver Forca´s domicil på Tuborg Boulevard 3 i Hellerup.

 

Din profil
Som den ideelle kandidat til stillingen som Business Analyst i Udvikling & Support har du:

 

·          En akademisk uddannelse fx Cand.merc., Cand.polit, Ingeniør, Datalog eller med den helt rette erfaring fx en uddannelsesmæssig baggrund som HD eller fra bank- / pensionsvirksomhed

·          En lignende erfaring fra roller som fx Business Analyst, Specialist i SimCorp Dimension

·          Solid erfaring med opsætning, konfiguration og support indenfor SimCorp Dimension

·          Gerne erfaring med analyse og dialog om brugeres behov samt kravspecifikation

·          Evt. en baggrund med ”SimCorp certificering” eller lignende

·          Gode mundtlige- og skriftlige færdigheder på både dansk og engelsk

 

Som person er du analytisk minded og med god teknisk og finansiel forståelse, så du kan sætte dig ind i områder med høj kompleksitet. Du kan lide at omsætte kunders ønsker og behov til opsætning og konfiguration af et system, der virker. Du formår samtidig at sætte kunden i centrum og kan levere god support bl.a. gennem en serviceminded og imødekommende indstilling samt veludviklet sans for kommunikation og evne til at skabe relationer. Du befinder dig godt i en rolle, hvor du skal levere som en del af et team, men også selvstændigt kan styre dine opgaver i mål. Endelig trives du i et miljø med variation og dynamik, hvor du bliver udfordret fagligt.

Forca tilbyder
Muligheden for at arbejde med analyse- og udviklingsopgaver med indgående afsæt i SimCorp Dimension og dermed håndtere middle- og back office opgaver effektivt for kunderne. Flere kunder giver variation i arbejdet og tilgangen af nye kunder, som skal onboardes giver dynamik ligesom der også er mulighed for en væsentlig bredde i jobbet.

Der er et spændende men samtidig behageligt miljø, hvor kulturen er uformel og uhøjtidelig med en god faglighed, og der er gode udviklingsmuligheder. Work life balance er bedre end i de fleste andre finansielle virksomheder. Lønpakken indeholder bl.a. en særdeles attraktiv pensionsordning, ekstra ferietillæg, sundhedsforsikring og 6 uger og 3 dages årlig ferie samt lukkedage. I Forca dyrkes det sociale gennem mange arrangementer som fredagsbar, forskellige personaleforeninger og der er en god kantineordning med ”take away”.

Focus Recruitment bistår Forca i forbindelse med denne proces. Hvis du har spørgsmål omkring jobbet er du velkommen til at kontakte Partner i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på sma@focus-recruitment.dk / 5051 9215


Focus Recruitment
H.C. Ørsteds Vej 50 C, 5.
1879 Frederiksberg C
Tel: +45 70 20 92 15
Mail: info@focus-recruitment.dk