Titel
Contract Manager til projektindkøb i mia. klassen indenfor vindenergi
Virksomhed
Forsyningsvirksomhed
Frist
Afsluttet
Indhold
Group Procurement er en stabsfunktion i virksomheden, som varetager indkøb til organisationen, både komplekst projektindkøb til boringer, vindmøller, kraftværker etc., men også IT indkøb og generelt indkøb. Group Procurement spiller en afgørende rolle i at realisere DONG Energys vækststrategi, hvilket indebærer forhandling og indgåelse af kontrakter i mia. klassen.
For at bistå forretningen med indkøbsekspertise strategiske bygge- og anlægsprojekter både offshore og på land ekspanderer Group Procurement. Derfor søger man en stærk kommerciel Contract Manager til at lave projektbaseret investeringsindkøb med høj kompleksitet indenfor vindenergi – i både nationale og internationale sammenhænge – i mia. klassen.
Som Contract Manager vil du referere til Manager for Procurement, Vindenergi. Der arbejdes struktureret med de interne kunder typisk gennem SLA´er.
Ansvar og opgaver
Som Contract Manager har du ansvar for at sikre de rigtige kontrakter på det rigtige tidspunkt til den rette pris, herunder at kontrakterne implementeres og benyttes i organisationen samt at følge op på leverandør performance. Du skal sikre, at specifikke projektmål overholdes og at Group Procurement opnår mål indenfor
besparelser, kundetilfredshed og kontraheringsniveau. Jobbet indebærer en tæt kontakt til projektledelsen for vindenergi, Finance, Legal, Insurance og QHSE. Primære opgaver i jobbet vil være:
-
Gennemføre markedsscreeninger og foretage leverandøranalyser
-
Baseret på koncernens indkøbspolitik og behov, udarbejde kontrakt- og indkøbsstrategi for de vindenergi projekter du er på
- Planlægge og gennemføre udbud, indkøb og forhandlinger på et bredt og meget tungt niveau, som kan være alt fra indkøb af fundamenter og kabler til transformatorer og selve vindmøllerne
-
I samarbejde med relevante afdelinger sikre, at kontrakters indhold i relation til jura, forsikring, miljø, sikkerhed og risikostyring matcher virksomhedens krav
-
Sikre forståelse for kontrakter hos brugere (projektledere, cost controllere og operationelle indkøbere)
Arbejdsstedet er København. Jobbet indebærer også en vis rejseaktivitet omkring 10-30 årlige rejsedage til både leverandører og til de projekter, virksomheden gennemfører.
Din profil
For at lykkes i jobbet har du:
-
Mindst 3-5 års relevant indkøbserfaring, gerne mere, herunder erfaring med teknisk projektindkøb / investeringsindkøb af komplekse løsninger. Evt. kan du have erfaring fra den anden side af bordet som fx Account Manager eller Projektleder inden for bygge- og anlægsprojekter med indkøbserfaring
-
En uddannelse som ingeniør eller en kommerciel uddannelse, fx cand.merc.jur, HD(SCM). Hvis du har den rette erfaring med projektbaseret investeringsindkøb er uddannelse ikke et krav
-
Stærke forhandlingsevner og erfaring med indgåelse af komplekse indkøbsaftaler
-
Solid indsigt i indkøbsjura, eller lysten til hurtigt at lære det
-
Engelskkundskaber på forhandlingsniveau skrift og tale
Som person har du en udpræget forretningsforståelse, der sætter dig i stand til at identificere og realisere besparelser. Med baggrund i stærke analytiske evner og en god gennemslagskraft formår du at påvirke leverandører og interne samarbejdspartnere, som du er stærk til at skabe relationer til. Du trives inden for teknisk komplicerede områder, hvor der arbejdes tæt sammen med bl.a. projektledere og ingeniører.
Virksomheden tilbyder
Store krav og udfordringer men samtidig indkøbsopgaver på internationalt niveau af afgørende betydning for organisationen. Jobbet er organiseret, så du kan fokusere på strategisk indkøb og udvikling af relationer med leverandører og interne kunder. Du kommer til at arbejde i en virksomhed i stærk vækst i en indkøbsfunktion med kompetente og engagerede kolleger og attraktive karrieremuligheder inden for indkøb. Lønpakken er attraktiv og indeholder bl.a. pensionsordning, sundhedsforsikring og 7 ugers ferie (heraf 10 feriefridage).