Titel
Souschef for Økonomidirektør med fagansvar for regnskab
Virksomhed
Landbrug & Fødevarer
Frist
Afsluttet
Indhold
- Visionær
leder til stilling med væsentligt udviklingspotentiale til ledelse af
Finansafdeling samt fagligt fungerende som regnskabsansvarlig og højre hånd for
Økonomidirektør
Landbrug & Fødevarer er erhvervsorganisation for
landbruget, fødevare- og agroindustrien. Det danske fødevareerhverv har en
vision om at være klimaneutralt i 2050. Sammen med vores medlemmer fra
landbruget, fødevare- og agroindustrien, vil vi vise, at der findes en
økonomisk bæredygtig vej til en klimaneutral fødevareproduktion. Som repræsentant
for hele fødevareklyngen, der understøtter 180.000 arbejdspladser og en årlig
eksport på næsten 200 milliarder kroner, repræsenterer vi en værdikæde med
tyngde og vilje til at finde løsninger på verdens klimaudfordringer i tæt
samspil med resten af Danmark.
Organisationen har 400 fødevare- og agroindustrielle
virksomheder og 22.000 landmænd som medlemmer. Vores ca. 550 ansatte arbejder
med eksportfremme og interessevaretagelse nationalt og internationalt, skaber
ny viden gennem forskning og innovation, og rådgiver medlemmerne. Den årlige
omsætning er på over 1,7 mia. kr. og Landbrug & Fødevarer finansieres af
bl.a. kontingenter, tilskud, ejendomsafkast, konsulentopgaver og annoncer. Læs
mere på
www.lf.dk
Landbrug & Fødevarers KoncernØkonomi-område har
ca. 40 medarbejdere, der håndterer bogholderi, lønadministration, budgettering,
controlling og rapportering, økonomi- og forretningssparring samt
fondsadministration, risikostyring og compliance. Dette fordelt på afdelinger
for henholdsvis Controlling, Ejendomme samt Debitor, Kreditor, Løn og Finans,
der tilsammen udgør Regnskabsafdelingen.
KoncernØkonomi
betjener en bred vifte af interne og eksterne kunder; alt fra branche- og
sektorchefer, områdedirektører og direktionen i Landbrug & Fødevarer til
ca. 60 fonde og foreninger med egen bestyrelse, der på forskellig måde er
knyttet til Landbrug & Fødevarer eller til landbrugs- og fødevareerhvervet
i øvrigt.
Regnskab aflægges efter ÅRL
og regnskabsåret er kalenderåret. På systemsiden anvendes nyligt implementeret
ERP-system Dynamics 365 Business Central, Jet-reports og Power BI.
KoncernØkonomi har vedvarende fokus på at levere forretningsorienteret
sparring, fortolkning, kommunikation og præsentation af økonomiske nøgletal med
henblik på at sikre overblik og styring af både interne afdelinger og
forretningsområder samt fonde og foreninger. Derudover er fokus også på analyse
af forretningsmuligheder samt proaktivt at udfordre forretningsområdernes aktiviteter
og drift.
L&F søger nu en Souschef for Økonomidirektøren, som fagligt vil fungere som
regnskabsansvarlig samt leder for Finansafdelingen, der pt. tæller 3
medarbejdere. Stillingen spiller en nøglerolle i transformation af
KoncernØkonomi og rummer et bredt fagansvar for finans, regnskab, cashflow,
likviditetsstyring, økonomiprocesser mm. – og et væsentligt potentiale for
mere. Den rette kandidat har en meget solid regnskabserfaring, erfaring med
ledelse fra en større regnskabsafdeling og formentlig en baggrund som
Cand.merc.aud. eller lignende. En visionær leder, der både kan tal, mennesker
og har erfaring med at optimere og forbedre.
Ansvar og opgaver
Som Souschef
for Økonomidirektøren bistår du med at sikre en velfungerende
koncernøkonomifunktion og har det faglige ansvar for regnskab i Landbrug &
Fødevarer samtidig med, at du som ”spillende træner” sammen med dit team på 3
medarbejdere løfter opgaverne i Finansafdelingen. Stillingen har en væsentlig
bredde og kontaktflade både internt i KoncernØkonomi, i L&F generelt, til
revisionen samt til L&F´s medlemmer. Primære ansvarsområder og opgaver i
stillingen – nogle løst af Souschefen, andre af dit team – vil være:
·
Lede og udvikle Finansafdelingen og dens pt. 3
medarbejdere
·
Tæt sparring og samarbejde med økonomidirektøren
omkring strategisk planlægning og styring af Regnskabsafdelingen med totalt 20+
medarbejdere
·
Ansvar for månedslukningsprocessen samt
afstemningsprocesser i Regnskabsafdelingen
·
Ansvar
for cash flow, likviditetsstyring, fakturering, bank, moms etc.
·
Ansvar for bogholderiet for en stor del af
L&F´s mange sekretariatskunder
·
Udvikle og sikre effektive arbejdsprocesser og
systemer – i særdeleshed i Regnskabsafdelingen og i KoncernØkonomi i øvrigt
·
Deltage og tage ansvar ifm. løbende- og
statusrevision, herunder ansvar for kontakt til Revisor
Stillingen er placeret hos Landbrug & Fødevarer i København.
Din profil
Som den ideelle profil har du:
·
En kandidatuddannelse som Cand.merc.aud.
Med rette baggrund og regnskabsfaglige tyngde kan det også være HD(R) eller
øvrigt finansielt- og regnskabsorienteret Cand.merc.
·
Solid
regnskabserfaring samt også med ledelse af / i en regnskabsfunktion. Inden da
gerne med erfaring som Regnskabschef, Financial Controller og / eller Revisor
·
Evner og lyst til at
sparre med Økonomidirektør omkring videre udvikling af KoncernØkonomi
·
Erfaring med at
optimere processer og systemer i relation til regnskab
·
Stærke IT-kompetencer,
herunder superbruger af Excel og gerne erfaring med Business Central
Som person evner du at spændende mellem både det strategiske
perspektiv og at være mere hands-on når det kræves. Ledelsesmæssigt formår du
at inspirere og udvikle dit team og fagligt har du en tilsvarende stærk
baggrund. Med en struktureret, analytisk og proaktiv tilgang til opgaverne
formår du at skabe et overblik, har blikket for de afgørende detaljer og får
afsluttet til tiden. Du har viljen til at optimere, forbedre og transformere,
så processer og systemer hele tiden bevæger sig i den rigtige retning. Dine
kommunikationsevner, samt evner til at skabe gode samarbejdsrelationer både i
og udenfor en økonomifunktion, er på et højt niveau – med andre ord har du ikke
blot flair for tal, men også for mennesker.
Landbrug & Fødevarer tilbyder
En udfordrende
regnskabsfaglig lederstilling, hvor du som ”spillende træner” er leder for en
mindre Finansafdeling – og samtidig fagligt fungerer som regnskabsansvarlig og
afgørende sparringspartner for Økonomidirektøren. Der vil i høj grad være
mulighed for at sætte sit eget hold og over tid en stilling med klare faglige
og karrieremæssige udviklingsmuligheder. Samtidig får du et unikt indblik i
kernen af en af Danmarks største erhvervsorganisationer.
Lønpakken vil være på et attraktivt niveau, der kan matche kandidatens tyngde og erfaring, og indeholder udover grundløn, 11% arbejdsgiverbetalt pension, sundhedsforsikring og 6 ugers ferie.
Spørgsmål
eller interesse i stillingen
Ansættelsen gennemføres i samarbejde med Focus
Recruitment. Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte
Partner, Steffen Marstrand på tlf. 50 51 92 15 / sma@focus-recruitment.dk.