Titel
HR Manager
Virksomhed
EDC Gruppen
Frist
Afsluttet
Indhold
EDC Gruppen A/S er Danmarks største og ældste ejendomsmæglerkæde med en markedsandel på mere end 21% og 235 mæglerbutikker, hvor man indgår i et frivilligt kædesamarbejde. EDC Gruppens mæglerbutikker dækker hele landet, og har desuden sit eget kædekontor på Frederiksberg, hvor de opgaver, som løses bedst i fællesskab, bliver varetaget. Derudover består EDC Gruppen A/S af RobinHus og yderligere to divisioner: Feriepartner (26 feriehusudlejningsbureauer) og Erhverv (24 Erhvervscentre). EDC har ca. 1.700 medarbejdere – heraf 100 på kædekontoret – og en omsætning på ca. 1,4 mia. kr. i 2020. EDC Gruppen har i omegnen af 5 millioner besøgende online per måned, hvilket gør edc.dk til det mest besøgte boligsite i Danmark iflg. Dansk Online Index og ligger ligeledes i toppen målt med andre brancher.
Produktpaletten indenfor køb og salg af fast ejendom både til privat- og erhvervssegmentet i selve EDC Gruppen. Der tilbydes medsalg, selvsalg, forældrekøb, købermægler og udlejningstjek. Ydelserne inden for forsikring består af ejerskifteforsikring, sælgeransvarsforsikring, flytteforsikring, hus- og fritidshusforsikring. Endelig tilbydes forskellige ydelser, som er relevante for både køber og sælger ifm. handelstransaktionen, herunder el, internet, alarm, mv. EDC Gruppen samarbejder med Gjensidige vedr. forsikring. Fokus i EDC Gruppen er i særdeleshed på digital transformation, forretningsudvikling af nye produkter og løsninger, partnerskaber og performance optimering – samt ikke mindst at styrke people agendaen og også fra den vinkel støtte EDC´s vækst og ekspansion.
Ansvar og opgaver
Med ny CEO
fra sensommeren 2019 er EDC i gang med en større transformation – og i en
industri, der pt. klarer sig fremragende. Stillingen som HR Manager refererer
til Chef for Forretningssupport, men klart med ambitionen om, at det indenfor
overskuelig fremtid bliver med reference til CEO og deltagelse i management
team – allerede fra første dag dog med stor eksponering for CEO og hans
ledergruppe. HR er er primært orienteret imod de ca. 100 ansatte og ledere på
kædekontoret i en uformel og flad organisation, men kan også være HR processer
rettet imod butiksnetværket, fx hvordan der hér laves mere effektive processer
for rekruttering, people- og talent management etc.
HR er i en klar opbygnings- og professionaliseringsfase, hvor de næste skridt
skal tages, hvilket betyder, at der i den grad vil være mulighed for at sætte
sig præg på HR strategi, -processer og eksekveringen af disse samt at forme
hele HR området og supporte EDC´s transformation. Til en start består HR
funktionen blot af rollen som HR Manager. Det gør spændvidden i stillingen
markant; fra at udforme og drive store strategiske HR initiativer til at udføre
mindre ”hands on” administrative- / driftsopgaver, hvilket pt. også ligger i
stillingen.
I rollen som HR Manager vil du komme til at arbejde meget bredt; primært med
den tætte ledersparring, rekruttering, employer branding, opbygning og eksekvering
af HR processer og HR administration og -drift, men også få mulighed for at
understøtte og levere på HRD området. En egentlig ”forretningsorienteret HR
support” og HR business partnering skal etableres og ligeså et HR årshjul, der
skal eksekveres på samt understøttelse af hele employee lifecycle. Dette med
målet om kontinuerligt at udvikle EDC som en attraktiv arbejdsplads og
understøttelse af forretningen fra et HR perspektiv samt styrke ledernes evne
til people management. Primære ansvarsområder og opgaver:
- Etablere og eksekvere HR strategi, HR årshjul, HR processer og -aktiviteter
- Ledelses- og medarbejdersparring med fokus på at levere forretningsorienteret HR support / business partnering, men også tage sig af opståede situationer i det daglige
- Rekruttering, employer branding og ansættelsesforhold – både sikre effektiv proces for det samt positionere EDC som en attraktiv arbejdsplads via relevante rekrutterings- og employer branding initiativer på rekrutterings- og sociale medier, karrieredage mm
- Drive konkrete rekrutteringsopgaver fra A-Z; fra jobanalyser og stillingsopslag til interviews og personlighedstest (DISC) samt udarbejde ansættelseskontrakter
- Udarbejde og drive proces for MUS, medarbejdertilfredshedsundersøgelse, lederevaluering, HR-fokusgruppe samt APV
- Personalejura og håndtering af personalesager
- Varetage løbende HR drift og -administration, fx medarbejderhåndbog, løbende ændringer af medarbejdere, opdateringer i systemer, praktiske opgaver ifm. onboarding og offboarding
- Diverse initiativer rettet imod leder-, medarbejder- og team udvikling
Din profil
Den rette kandidat
har en relevant uddannelse på kandidatniveau ideelt med vægt på HR, fx Cand.merc.,
Cand.psych., Cand.soc.HRM, Cand.mag, Cand.comm eller lignende. Derudover har
du:
- Ca. 2-6 års HR erfaring – evt. mere – fra en rolle som fx HR Partner, HR Konsulent eller HR Manager i en videnintensiv virksomhed
- En relativt bred HR erfaring ideelt med den brede palet af HR leverancer indenfor alt fra rekruttering, employer branding, HRD, HR Surveys, HR jura og ansættelsesforhold til HR drift og administration
- Allerede erfaring med at levere forretningsorienteret ledersparring og styrke lederne i at være ledere
- Formår at synliggøre værdi og resultater af HR indsatsen og trives med alt fra high level HR support til de mere praktiske HR relaterede opgaver
- Gode formidlingsevner på dansk i skrift og tale
Personlighedsrelaterede
kompetencer er naturligvis også vigtige for succes i stillingen, hvorfor du:
- Er typen, der er proaktiv og tager fuldt ejerskab over dine ansvarsområder og opgaver
- Er nærværende for ledere og medarbejdere, ”nede på jorden” og medmenneskelig, samtidig med at kunne træde i karakter når det er nødvendigt
- Har en struktureret arbejdsstil, får leveret til tiden og drevet initiativer i mål
- Leverer HR baseret på solid forretningsforståelse med værdiskabelse for øje og et pragmatisk blik
- Forcer indenfor stakeholder management samt på tillidsvækkende vis at bygge stærke relationer og sikre buy in – fra koncernledelse til medarbejdere
EDC tilbyder & value proposition
Stillingen som HR Manager rummer muligheden for at opbygge, udvikle
og modne HR området samt hæve niveauet betydeligt og derigennem styrke people
agendaen. Der er rig mulighed for at tage ansvar og forme rollen og HR
funktionen, som kan understøtte EDC´s fortsatte transformation, ekspansion samt
være en essentiel del af at realisere strategien. Kulturen er uformel med en
lav grad af hierarki i organisationen, hvor de sociale relationer vægtes højt.
Virksomheden er i gang med en spændende transformation og der vil være stor
mulighed for indenfor overskuelig fremtid at referere direkte til CEO og indgå
i management team samt på sigt evt. udvide HR funktionen. Bredden i stillingen
er væsentlig og – for den rette kandidat – i den grad er mulighed for at
udvikle sig i jobbet og få et stort ansvar selv tidligt i sin karriere. Der
forventes ikke megen rejseaktivitet i stillingen og generelt er der god work
life balance. Stillingen har sin base på EDC Gruppens hovedkontor på
Mynstersvej 5 på indre Frederiksberg.
Spørgsmål eller interesse i stillingen
Focus Recruitment bistår EDC i forbindelse med denne proces. Hvis du har
interesse i stillingen eller spørgsmål er du velkommen til at kontakte Partner
i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på sma@focus-recruitment.dk / 5051 9215.