Titel
Kommerciel Direktør
Virksomhed
DKTV A/S
Frist
Afsluttet
Indhold
- Ledelse
af ledere, P&L ansvar, del af direktionen og reference til CEO i vækstorienteret
virksomhed, som præger og udvikler den digitale infrastruktur i Danmark
I DKTV
– tidl. Dansk Kabel TV – er vi ca. 600 medarbejdere. Størstedelen er
beskæftiget med installation og service på fællesantenneanlæg og kabel-tv net.
Derudover beskæftiger vi os med fibernet, rådgivning, salg, projektering,
projektstyring, kundeservice, support, økonomi, markedsføring m.m. Vi har
afdelinger i hele landet, og vores hovedkontor ligger i København
https://dktv.dk/om-dktv/job-karriere/
. DKTV
er et 100% ejet datterselskab af TDC NET, som ligeledes har hovedkontor på
Teglholmen
https://tdcnet.dk/
.
DKTV har nyligt skiftet navn fra Dansk
Kabel TV – en virksomhed med en historie, der rækker mere end 50 år tilbage,
hvor navnet til sidst ikke passede til de mange ydelser og services leveret til
kunderne indenfor både Privat og Erhverv. For de rækker efterhånden meget
længere ud end blot at levere Kabel TV. DKTV rådgiver, installerer og
servicerer inden for bredbånd, tv, ladestandere og overvågning til … ja, alt
der kan kobles på et netværk. Derfor er navnet skiftet til DKTV, der kan favne
alle forretningsområder, i det fortsatte arbejde med at præge og udvikle den
digitale infrastruktur i Danmark.
Salg & Marked er den enhed i DKTV,
som har ansvar for hele tilgangen til markedet og de kommercielle aktiviteter
bestående af det samlede salg samt funktionerne Alarmnet, Marketing,
Kundecenter og Implementering; dette via cheferne for de enkelte områder.
Totalt set står du i en stilling som Kommerciel Direktør i spidsen for en
organisation med ca. 35 dygtige og dedikerede ansatte, hvor du bliver leder for ledere, og som titlen indikerer i den grad har
commercial impact samt spiller for en afgørende rolle for den videre udvikling
og økonomiske resultater for DKTV. Omsætningen er overvejende BtB relateret, og med et klart mål om vækst.
Ansvar og opgaver
Som Kommerciel Direktør bliver du en
del af direktionen og herunder medansvar for forretningens samlede strategi og
udviklingsplaner. Som drivende på DKTV´s forretning og kommercielle agenda vil
du bl.a. skulle nå mål indenfor omsætning, EBITDA, antal tilslutninger,
eksternt salg, men også ”people relaterede mål” som arbejdsglæde, churn på
medarbejderstaben, onboarding og engagement efter ansættelse, lavt sygefravær
mm. Primære stakeholders vil udover de områder du er leder for være direktionen
du indgår i, bestyrelsen samt på ledelsesmæssigt niveau hos kunderne.
Udpluk af ansvarsområder og opgaver i
stillingen – nogle udført af dig og andre af de funktionschefer, du som leder
er overordnet ansvarlig for:
·
Ansvar for at salg følger aftalte salgsprocesser og
understøttes af marketing, implementering, kundeservice mm
·
Coache, inspirere og udvikle Cheferne for hvert enkelt
område og følge op på opnåelsen af salgs- og øvrige mål
·
Sikre den rette bemanding og ressourcer i Salg & Marked
samt øvrige people orienterede opgaver som at afholde MUS-samtaler, opfølgning
som årlig medarbejdertilfredshedsmåling
·
Gennemgang af månedsregnskab, udvikling og performance for
Salg & Marked sammen med den øvrige direktion
·
Udarbejde og gennemgå præsentationer indenfor Salg &
Marked til DKTV´s bestyrelse
·
Sikre at målene for salg nås – i samarbejde med Markedschefen
for Salg
·
Sikre en effektiv og værdiskabende marketing indsats – samt
at marketingtiltag og events mm afvikles som planlagt og indenfor budget – i
samarbejde Marketingchefen
·
Sikre at nye aftaler håndteres og implementeres jfr. aftalte
processer – i samarbejde med Chefen for Implementering
·
Sikre at Alarmnet drives effektivt og i overensstemmelse med
budgetter – i samarbejde med Markedschefen for Alarmnet
·
Sikre overholdelse af KPI´er, performance og service level
for Kundeservice – i samarbejde med Kundecenterchefen
·
Sikre dialog og godt samarbejde med relevante
samarbejdspartnere – internt (TDC NET) som eksternt (incl. Nuuday)
·
Som del af direktionen med i Bestyrelsen for DKTV Anlæg
Din profil
Som den rette kandidat
til stillingen som Kommerciel direktør har du ideelt:
·
En relevant
uddannelse på kandidatniveau, fx cand. merc., MBA cand. polit./oecon., cand.
scient. eller civilingeniør, gerne suppleret med efterfølgende lederuddannelse
·
Mindst 10+
års relevant erfaring – gerne væsentligt mere – incl. erfaring med ledelse af
en organisation eller teams. Har du allerede erfaring med ledelse af ledere er
det kun en fordel
·
Solid
erfaring og resultater på det kommercielle område, og med at drive en
kommerciel agenda, fx fra roller som Chief Commercial Officer, Kommerciel Chef
/ Direktør, Markedschef, Sales Director eller lign. Alternativt kan du også
have baggrund fra tung ComEx rolle eller management consulting i din karriere
·
TelCo
erfaring og / eller erfaring med antenne- /
boligforeninger er en klar fordel, men ikke et krav
·
Flydende i dansk og engelsk, mundtligt og skriftligt
·
Stærke evner i Microsoft Office pakken, især Excel og PowerPoint
Personlighedsrelaterede kompetencer er tilsvarende vigtige for
succes i stillingen, hvorfor du:
·
Har et både strategisk og kommercielt mindset samt evner at
deltage åbent og ærligt i dialogen om selskabets videre udvikling
·
Tager afsæt i en solid forretningsforståelse, godt købmandskab med
økonomi og værdiskabelse for øje uden at gå på kompromis med integritet og
værdier
·
Som leder er en god rollemodel, der udviser tillid, udfordrer,
anerkender, coacher og sparrer med de ledere, du leder
·
Får budskaberne frem som en klar og tydelig kommunikator og trives
med at stå foran et publikum
·
Er
ambitiøs, proaktiv og trives med at bygge og udvikle en forretning
·
Har en struktureret arbejdsstil, er ansvarlig, moden samt robust
og holder fokus også i pressede situationer
·
En positiv “can do attitude” samt en pragmatisk
handlingsorienteret indstilling, hvor “tingene bliver gjort”
·
Rummer klare forcer indenfor stakeholder management samt på
tillidsvækkende vis at bygge stærke relationer og kan sikre buy in på alle
organisatoriske niveauer – fra direktion til teknikere
DKTV tilbyder & value proposition
Stillingen som Kommerciel Direktør giver dig en unik mulighed for
en rolle med stort kommercielt ansvar herunder P&L ansvar, ledelse af
ledere, at indgå i direktionen og reference til CEO. Stillingen er således med
rig mulighed for at sætte sit eget præg og mulighed for at levere synlige
resultater i en virksomhed med fokus på vækst, som samtidig spiller en
samfundsmæssigt vigtig rolle i at præge og udvikle den digitale infrastruktur i
Danmark. Samtidig også mulighed for at få erfaring med bestyrelsesarbejde ifm.
deltagelse i Bestyrelsen for DKTV Anlæg.
Lønpakken består af grundløn på et attraktivt niveau, virksomhedsbetalt
pension, bonus samt bilordning. Der forventes ikke rejseaktivitet i stillingen,
som trods stort ansvar og kommerciel indflydelse vil have mulighed for en god work
life balance og en stor grad af frihed i arbejdet. Kulturen er præget af
ansatte med mange år i virksomheden, en høj faglig og teknisk fundering,
stolthed i arbejdet samt en uformel atmosfære med korte beslutningsveje og fra
idé til handling. Stillingen har sin base på hovedkontoret på Teglholmen i
København.
Spørgsmål eller interesse i stillingen
Focus Recruitment bistår DKTV i forbindelse med denne proces. Hvis du har
interesse i stillingen eller spørgsmål er du velkommen til at kontakte Partner
i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på sma@focus-recruitment.dk / 5051 9215.