Titel

Aktuar til udvikling af IT-industriløsning


Virksomhed

Pensionsvirksomhed


Frist

Afsluttet


Indhold

- Spændende IT-rejse med mulighed for at sætte præg som første kunde på ny IT-brancheløsning

Focus Recruitment søger til vores kunde – en pensionsvirksomhed nord for København – en Aktuar til at arbejde i Forretningsudvikling med udviklingen af en IT-industriløsning i tæt samarbejde med Edlund / KMD.


Aktuarstillingen er placeret i Forretningsudvikling i afdelingen Forsikringsteknik & Data, som er ved at gennemføre en total transformation af IT-systemet i samarbejde med IT-leverandøren Edlund / KMD. Det skal ende ud i en fremtidssikret IT-industriløsning til liv- og pensionsområdet, som matcher både virksomheden selv og også er attraktiv for andre liv- og pensionsselskaber. Afdelingen Forsikringsteknik & Data tæller ca. 8-10 dedikerede medarbejdere, både fastansatte og konsulenter.


Sammen med dine kolleger skal du udfordre virksomhedens forretningsprocesser og krav til fremtidige system, så der i tæt samspil med IT-leverandøren udvikles og implementeres en fremtidssikret industriløsning, der også er attraktiv for andre liv- og pensionsselskaber. IT-industriløsningen omfatter alle de mest centrale IT-aspekter i et liv- og pensionsselskab bl.a. indbetaling, udbetaling, Masterdata og forsikringskernen. Virksomheden er den første kunde til den nye brancheløsning, som har forventet go-live i sommeren 2020. Det betyder, at du får en alsidig og ansvarsfuld rolle, hvor du fagligt arbejder i både dybden og bredden samt er med til at sætte baren for, hvordan finansielle processer understøttes i fremtidens pensionsbranche.

Vær med til at drive projekter, transformation og stil de rette krav til IT-industriløsningen 
Du vil i samarbejde med projektledere og produkt- og processpecialister indgå i projektteams, der behandler delløsninger til IT-systemet i 3-8 uger lange forløb. IT-leverandøren afholder workshops, hvor delløsningerne præsenteres og herefter stiller projektgruppen krav til, hvordan løsningen skal tilpasses virksomhedens forretning og omvendt. Det giver en unik indsigt i og indflydelse på virksomhedens forretning og arbejdsprocesser.

Som bindeled mellem Forretningsudvikling og Aktuariatet har du fokus på at rådgive og udfordre forretningen og IT-leverandøren, så aktuarprocesserne og den finansielle drift understøttes bedst muligt af det nye system. Primære ansvarsområder og opgaver i den forbindelse vil være:

·       Agere virksomhedens tovholder på gap-analyser, primært i forhold til matematiske emner

·       Kravspecifikation og forretningsanalyse i relation til IT-industriløsningen

·       Udvikle og afvikle testcases og udarbejde materiale til og deltage i useraccepttests vedrørende især matematik, forsikringsteknik, datakvalitet og aftalestruktur

·       Analysere nødvendige justeringer til produkter, aftalestruktur, matematik mm. i relation til at tilpasse og matche virksomhedens forretning og processer til IT-industriløsningen

·       Udarbejde og præsentere beslutningsoplæg med anbefalinger til nødvendige tilpasninger af virksomhedens forretning til direktørkredsen og øvrige dele af organisationen



Aktuar med interesse i systemudvikling, teknisk forståelse og stærke samarbejdsevner

Som den ideelle kandidat til stillingen som Aktuar i Forretningsudvikling har du:
 

·       En uddannelse som cand.act., cand.scient.oecon., cand.mat eller lignende

·       Mindst 2 års erfaring – gerne mere! – som Aktuar, der har givet en forståelse for hvordan aktuarprocesser fungerer i praksis, herunder erfaring med hensættelsesberegninger, øvrige aktuaropgaver og gerne systemudvikling

·      Ideelt erfaring med at udarbejde matematiske testscenarier til IT-løsninger – dog ikke et krav

·       Lyst til en projektorienteret arbejdsform, hvor du også tager ansvaret som tovholder

·       Kendskab til SAS og SQL

 

Som person er din faglige værktøjskasse i orden, men i denne rolle er det også vigtigt, at du trives med at skabe relationer, med projektarbejde og er god til at samarbejde med andre fagligheder. Du skal have et naturligt drive og være skarp til at udfordre både IT-leverandøren og resten af virksomheden med din faglighed. Med afsæt i, at du er god til at sætte dig ind i forretningens behov og har god teknisk forståelse, trives du med at analysere og udarbejde forretningskrav og acceptkriterier til IT-løsninger. Derfor er det vigtigt, at du er analytisk mindet, nysgerrig af natur og tænker flere skridt frem. Endelig har du solide kommunikationsevner, som bl.a. sætter dig i stand til dialog med og præsentation af beslutningsoplæg for forretningen.

Virksomheden tilbyder
En spændende Aktuar stilling, hvor du får en unik mulighed for både at være med til at transformere virksomhedens IT-landskab og sætte præg på interne forretningsprocesser og produkter samtidig med at dit arbejde vil være med til at definere fremtidens IT-brancheløsning. Som første kunde på denne løsning vil meget af dit arbejde være at betræde ukendt land og vil give dig et spændende og lærerigt indblik i kernen af en pensionsvirksomhed. Lønpakken er på et attraktivt niveau og naturligvis med en god pensionsordning. Der er mulighed for en god work-life balance i stillingen.

Spørgsmål eller interesse i stillingen
Hvis du har interesse i stillingen eller spørgsmål er du velkommen til at kontakte Partner i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på sma@focus-recruitment.dk / 5051 9215. 


Focus Recruitment
H.C. Ørsteds Vej 50 C, 5.
1879 Frederiksberg C
Tel: +45 70 20 92 15
Mail: info@focus-recruitment.dk