Titel
Aktuar til udvikling af IT-industriløsning
Virksomhed
Pensionsvirksomhed
Frist
Afsluttet
Indhold
-
Spændende IT-rejse med mulighed for at sætte præg som første kunde på ny
IT-brancheløsning
Focus Recruitment søger til vores kunde – en
pensionsvirksomhed nord for København – en Aktuar til at arbejde i
Forretningsudvikling med udviklingen af en IT-industriløsning i tæt samarbejde
med Edlund / KMD.
Aktuarstillingen er placeret i Forretningsudvikling
i afdelingen Forsikringsteknik & Data, som er ved at gennemføre en total
transformation af IT-systemet i samarbejde med IT-leverandøren Edlund / KMD.
Det skal ende ud i en fremtidssikret IT-industriløsning til liv- og
pensionsområdet, som matcher både virksomheden selv og også er attraktiv for
andre liv- og pensionsselskaber. Afdelingen Forsikringsteknik & Data tæller
ca. 8-10 dedikerede medarbejdere, både fastansatte og konsulenter.
Sammen med dine kolleger skal du udfordre
virksomhedens forretningsprocesser og krav til fremtidige system, så der i tæt
samspil med IT-leverandøren udvikles og implementeres en fremtidssikret
industriløsning, der også er attraktiv for andre liv- og pensionsselskaber.
IT-industriløsningen omfatter alle de mest centrale IT-aspekter i et liv- og
pensionsselskab bl.a. indbetaling, udbetaling, Masterdata og forsikringskernen.
Virksomheden er den første kunde til den nye brancheløsning, som har forventet
go-live i sommeren 2020. Det betyder, at du får en alsidig og ansvarsfuld
rolle, hvor du fagligt arbejder i både dybden og bredden samt er med til at
sætte baren for, hvordan finansielle processer understøttes i fremtidens
pensionsbranche.
Vær med til at drive projekter, transformation og stil de rette krav til
IT-industriløsningen
Du vil i samarbejde med
projektledere og produkt- og processpecialister indgå i projektteams, der
behandler delløsninger til IT-systemet i 3-8 uger lange forløb. IT-leverandøren
afholder workshops, hvor delløsningerne præsenteres og herefter stiller projektgruppen
krav til, hvordan løsningen skal tilpasses virksomhedens forretning og omvendt.
Det giver en unik indsigt i og indflydelse på virksomhedens forretning og
arbejdsprocesser.
Som bindeled mellem
Forretningsudvikling og Aktuariatet har du fokus på at rådgive og udfordre
forretningen og IT-leverandøren, så aktuarprocesserne og den finansielle drift
understøttes bedst muligt af det nye system. Primære ansvarsområder og opgaver
i den forbindelse vil være:
·
Agere
virksomhedens tovholder på gap-analyser, primært i forhold til matematiske
emner
·
Kravspecifikation
og forretningsanalyse i relation til IT-industriløsningen
·
Udvikle
og afvikle testcases og udarbejde materiale til og deltage i useraccepttests
vedrørende især matematik, forsikringsteknik, datakvalitet og aftalestruktur
·
Analysere
nødvendige justeringer til produkter, aftalestruktur, matematik mm. i relation
til at tilpasse og matche virksomhedens forretning og processer til IT-industriløsningen
·
Udarbejde
og præsentere beslutningsoplæg med anbefalinger til nødvendige tilpasninger af virksomhedens
forretning til direktørkredsen og øvrige dele af organisationen
Aktuar med interesse i systemudvikling, teknisk forståelse og stærke
samarbejdsevner
Som den ideelle kandidat
til stillingen som Aktuar i Forretningsudvikling har du:
·
En
uddannelse som cand.act., cand.scient.oecon., cand.mat eller lignende
·
Mindst
2 års erfaring – gerne mere! – som Aktuar, der har givet en forståelse for
hvordan aktuarprocesser fungerer i praksis, herunder erfaring med
hensættelsesberegninger, øvrige aktuaropgaver og gerne systemudvikling
·
Ideelt erfaring med at udarbejde matematiske testscenarier til IT-løsninger – dog ikke
et krav
·
Lyst til en projektorienteret arbejdsform, hvor du også tager ansvaret som tovholder
·
Kendskab
til SAS og SQL
Som person er din faglige
værktøjskasse i orden, men i denne rolle er det også vigtigt, at du trives med
at skabe relationer, med projektarbejde og er god til at samarbejde med andre
fagligheder. Du skal have et naturligt drive og være skarp til at udfordre både
IT-leverandøren og resten af virksomheden med din faglighed. Med afsæt i, at du
er god til at sætte dig ind i forretningens behov og har god teknisk forståelse,
trives du med at analysere og udarbejde forretningskrav og acceptkriterier til
IT-løsninger. Derfor er det vigtigt, at du er analytisk mindet, nysgerrig af
natur og tænker flere skridt frem. Endelig har du solide kommunikationsevner,
som bl.a. sætter dig i stand til dialog med og præsentation af beslutningsoplæg
for forretningen.
Virksomheden tilbyder
En spændende Aktuar stilling, hvor du får en unik mulighed
for både at være med til at transformere virksomhedens IT-landskab og sætte
præg på interne forretningsprocesser og produkter samtidig med at dit arbejde
vil være med til at definere fremtidens IT-brancheløsning. Som første kunde på
denne løsning vil meget af dit arbejde være at betræde ukendt land og vil give
dig et spændende og lærerigt indblik i kernen af en pensionsvirksomhed. Lønpakken
er på et attraktivt niveau og naturligvis med en god pensionsordning. Der er
mulighed for en god work-life balance i stillingen.
Spørgsmål eller interesse i
stillingen
Hvis du har
interesse i stillingen eller spørgsmål er du velkommen til at kontakte Partner
i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på sma@focus-recruitment.dk / 5051 9215.