Titel

Technical Manager


Virksomhed

Railion Scandinavia


Frist

Lukket


Indhold

- Drifts-, indkøbs- og personaleansvar på vedligehold af Railions lokomotivflåde med reference til CEO

 

Railion Scandinavia A/S er Danmarks førende virksomhed inden for godstransport på jernbane. Virksomheden binder Skandinavien sammen med resten af Europa, blandt andet ved at etablere en effektiv transportkorridor mellem Sverige og Tyskland. Railion Scandinavia er ejet af tyske DB Schenker, en af verdens største transport- og logistikvirksomheder, og svenske Green Cargo. Railion Scandinavia har flere end 300 medarbejdere og en årlig omsætning på over ½ mia. kroner. Læs mere på www.railion.dk

 

Afdelingen for Vedligehold & Teknik har ansvaret for vedligehold, klargøring og evt. problemløsning ifm Railions lokomotiv flåde. Med indkøbet af 23 nye lokomotiver, består flåden i 2009 af godt 80 lokomotiver, som er kernen i Railions produktionsapparat. Railion råder også over en del trucks og kraner. Vedligehold og reparation af lokomotiverne er outsourcet til en række eksterne leverandører og varetages derfor ikke af Railion selv.

 

Ansvar og opgaver

Som Technical Manager får du ansvar for afdelingen, der skal sikre vedligehold og klargøring af Railions lokomotiver. Målet er en effektiv velkørende lokomotivflåde i optimal drift med et lavt omkostningsniveau. Vedligeholdskontrakten udgør et stort to cifret mio. beløb årligt, og du varetager den løbende kontakt og forhandling. Du skal opbygge samt udvikle en afdeling, og vil få personaleansvar for omkring 5 medarbejdere. I jobbet refererer du direkte til Railions danske CEO. Jobbet har en meget bred kontaktflade, som udover topledelsen bl.a. vil være til eksterne leverandører, juristen, produktionsledelsen, kvalitets-, finans- og planlægningsafdelingen. Primære opgaver i jobbet vil være:

 

Du skal forvente 3-4 rejsedage om måneden – hovedsageligt ud og hjem samme dag – i Danmark, Sverige og Tyskland. Arbejdsstedet er på Railions danske hovedkontor i indbydende lokaler i Taastrup, hvor ledelsen er samlet.

 

Din profil

Udover lysten til at arbejde med teknik, vedligeholdelse og indkøb inden for togdrift, har du for at lykkes i jobbet:

 

Som person har du en god forretningsforståelse, der sætter dig i stand til at identificere og realisere besparelser. Med baggrund i stærke analytiske evner og selvstændigt initiativ formår du at påvirke leverandører og interne samarbejdspartnere, som du er stærk til at skabe relationer til. Du trives inden for et teknisk område. Du kommunikerer klart og synliggør dine resultater bl.a. gennem fastsættelse af KPI´er og effektiv ledelsesrapportering. Endelig har du en struktureret tilgang til dit arbejde, som sætter dig i stand til at drive og styre projekter og optimere processer.

 

Railion tilbyder

Store krav og udfordringer, men også muligheden for et stort ansvar med topledelsens bevågenhed, da din indsats for at sikre en optimal togdrift på et lavt omkostningsniveau er af afgørende betydning for Railion. Du får rig mulighed for at sætte dit præg på afdelingen og dit kommende hold, og hvis ikke du allerede har ledelseserfaring kan jobbet være et ideelt første ledelsesjob for den rette kandidat. Du kommer til at arbejde i en forandringsorienteret virksomhed med meget engagerede kolleger og attraktive karrieremuligheder i organisationen. Lønpakken er attraktiv og indeholder bl.a. en konkurrencedygtig fast løn, pensionsordning og sundhedsforsikring.

 

Hvis du har spørgsmål omkring jobbet er du velkommen til at kontakte Partner i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på 5051 9215 / sma@focus-recruitment.dk


Focus Recruitment
H.C. Ørsteds Vej 50 C, 5.
1879 Frederiksberg C
Tel: +45 70 20 92 15
Mail: info@focus-recruitment.dk