Titel

Lead for Digital Strategy Consulting


Virksomhed

Capgemini Sogeti Danmark A/S


Frist

Lukket


Indhold

Med næsten 180.000 ansatte i mere end 40 lande er Capgemini en af verdens førende leverandører af konsulent-, teknologi- og outsourcingsydelser. Gruppen omsatte i 2014 for 10,6 milliarder euro og hade et resultat på 970 millioner euro. Sammen med sine kunder skaber og leverer Capgemini forretnings- og teknologiløsninger, der passer til deres behov og leder mod de ønskede resultater.  Læs mere på  www.CapgeminiSogeti.dk 

Capgemini og Sogeti agerer i Danmark som én virksomhed under Capgemini Sogeti Danmark A/S og har ca. 300 medarbejdere i Danmark fordelt på afdelinger syd for København og Århus. Hovedsædet i Danmark ligger på Delta Park 40, 2665 Vallensbæk Strand. Capgemini Sogeti Danmark er en konsulentvirksomhed, der assisterer kunder med udvikling og realisering af deres strategier indenfor digitalisering. De services som tilbydes kombineret hermed er bl.a. udvikling, integration, test og vedligehold af systemer for kunderne samt enterprise architecture og projekt-, program- og serviceledelse. I den forstand er det end-to-end løsninger man leverer til kunderne. 

Fokus vil være på at etablere services indenfor strategisk rådgivning på kundeoplevelser og digitalisering i tæt samarbejde med den unit, som hedder ”Digital”. Man søger derfor en profil som Lead for Digital Strategy Consulting. Således skal du understøtte den digitale forretning hos Capgemini Sogeti Danmark og tage den forretningsmæssige dialog med specielt Salgs- og Marketingdirektører. Digitalisering er et af Capgemini Sogeti Danmarks fokus- og vækstområder. 

Især for en stærk profil fra consulting eller en tungere profil indenfor Customer Experience Management eller Digitalisation i en større privat virksomhed er denne karrierestilling et oplagt næste skridt med markante muligheder, hvor du kan vokse i takt med virksomhedens vækst. 

Ansvar og opgaver  
Som Lead for Digital Strategy Consulting får du ansvar for at opbygge og drive strategisk rådgivning på områderne digital transformation og kundeoplevelser. Målsætningen er, at du skal opbygge et mindre team, som du står i spidsen for, efter du selv har ”løbet området i gang”. Du har både salgs- og leveranceansvar i forhold til disse rådgivningsydelser og med de forventede nyansættelser, får du også personaleansvar og vil således fungere som en slags ”spillende træner”. Selve salgsarbejdet vil være understøttet af en stærk Salgs- & Marketing funktion i Capgemini Sogeti Danmark.

Stillingen refererer direkte til CEO for DK og stillingen har ubetinget topledelsens bevågenhed og væsentlig impact på Capgemini Sogetis forretning i Danmark, da den spiller en vigtig rolle for at styrke virksomhedens forretningsmæssige kompetencer samt sikre en endnu mere kvalificeret kundedialog.  De vigtigste kontaktflader vil være til Capgemini Sogeti Danmarks kunder, CEO, ledere i Digital og de øvrige leveranceteams som fx ”Digital Customer Experience”, ”Innovation & Integration” og ”IT Governance” samt til salgsorganisationen i Capgemini Sogeti Danmark. P rimære ansvarsområder og opgaver omfatter bl.a.:

·       Rådgivning om forretningsmæssige muligheder ved digitalisering og customer experience management på CxO niveau, primært Salgs- & Marketingdirektører, men også CEO og CIO

·       Ansvar for at sælge strategi- og analyseopgaver og digitaliseringsprojekter samt forretningsudvikling på disse områder

·       Ansvar for at medvirke aktivt til salg af udviklingsprojekter i forlængelse af strategiarbejde

·       Ansvar for gennemførslen af strategiopgaver omkring digitalisering, customer experience, business transformation, muligheder ved anvendelse af data analytics etc.

·       Medvirke ved salg og tilbudsskrivning på udviklingsprojekter, herunder specifikt omkring change management og forretningsmæssig perspektivering

·       Ansvar for change management delen af projekter for kunder – herunder kommunikation, træning, uddannelse mm.

·       Intern sparringspartner for Capgemini Sogeti Danmarks organisation i relation til at styrke forretningsorientering og business transformation

·       Lede, coache og motivere de konsulenter, som på sigt forventes ansat indenfor området


Din profil
Den ideelle kandidat har formentlig en relevant uddannelse på kandidatniveau fx Cand.merc., Cand.polit, Ingeniør eller lignende. Med den rette erfaring beskrevet nedenfor er uddannelsesbaggrund ikke afgørende.

Kandidater til denne stilling skal have en solid erfaringsbase og tilstrækkelig med pondus til at drive forretningsudvikling, opbygge et forretningsområde og have personaleansvar. Vigtige erfaringsområder for kandidater til denne stilling:

·       Minimum 5-10 års relevant erfaring – gerne mere – hvor du har arbejdet med fx digitalisering, customer experience management, customer strategy, customer intelligence, business transformation, business development og / eller IT understøttelse af strategi

·       Ideelt set baggrund fra konsulentbranchen, alternativt førende privat virksomhed og med et stærkt kommercielt / entreprenør gen

·      Erfaring med forretningsudvikling, salg og marketing

·       Indsigt i IT mæssige muligheder for at opnå forretningsmæssige resultater

·       Erfaring med at lede mindre projektteams – og eventuelt med people management, hvor dette dog også kan blive din første stilling med dette


Personligheden og et vindende væsen er helt afgørende for succes i stillingen – og nogle af de væsentligste personlige træk er:

·       Brænder for at bygge et forretningsområde op; med andre ord initiativrig og med lysten til at præstere og skabe vækst

·       Mestrer balancen mellem at have overblik og det strategiske mindset med samtidig også selv at kunne være mere hands-on leveranceorienteret

·       Formår at forene teknisk og IT mæssig flair med et kommercielt drive

·       Udadvendt, god til at skabe relationer og er drevet af også at have kundeinteraktion

·       Samarbejdsorienteret så du kan begå dig godt med salgsorganisationen i forhold til at give tilbud, vinde projekter og få konsulenter på opgaver

·       En struktureret arbejdsform og god til at planlægge og organisere

·       Motiveret for ledelse – Er dygtig til at skabe retning, gejst, coache, motivere og udvikle specialiserede medarbejdere

·       Kommunikerer klart og overbevisende overfor både kunder og medarbejdere

·       Et positivt, pragmatisk og energisk mindset, robust personlighed, høj selvtillid og ”can do attitude”. Fokuserer på muligheder snarere end begrænsninger


Capgemini Sogeti Danmark A/S tilbyder
En tung stilling, der bygger bro mellem consulting, forretningsudvikling, salg og på sigt ledelse, hvor du får mulighed for at opbygge et nyt forretningsområde med strategisk rådgivning indenfor digitalisering og customer experience management. Stillingen er direkte koblet til strategien for Capgemini Sogeti Danmark og spiller også en nøglerolle som indgangsvinkel til virksomhedens andre ydelser.

Derfor er stillingen med direkte reference til CEO for Capgemini Sogeti Danmark og det er en eksponeret stilling med topledelsens bevågenhed og med rig mulighed for at sætte præg på stillingen. Virksomheden er i en spændende forandrings- og vækstfase, hvilket giver gode forudsætninger for at bygge et nyt forretningsområde op. For den rette kandidat aflønnes stillingen på et attraktivt niveau og pakken vil bestå af fast løn på et attraktivt niveau, bonus, virksomhedsbetalt pension, mulighed for firmabil samt 6 ugers årlig ferie.

Interesseret i stillingen?
Focus Recruitment bistår Capgemini Sogeti Danmark A/S i forbindelse med denne proces. Hvis du har spørgsmål omkring stillingen eller ønsker at søge den, er du velkommen til at kontakte Partner i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på sma@focus-recruitment.dk
/ 5051 9215.


Focus Recruitment
H.C. Ørsteds Vej 50 C, 5.
1879 Frederiksberg C
Tel: +45 70 20 92 15
Mail: info@focus-recruitment.dk