Titel

Category Managers, Corporate Sourcing


Virksomhed

Lundbeck


Frist

Lukket


Indhold

- Strategisk prægede indkøbsstillinger med kategoriansvar til at sikre proaktiv sourcing

Lundbeck er en internatinoal virksomhed, som er specialiseret i forskning, udvikling, produktion, marketing og salg af lægemidler til behandling af psykiatriske og neurologiske sygdomme. Virksomheden er den næststørste medicinal virksomhed i Danmark og har globalt mere end 5.900 ansatte. Lundbeckfonden ejer en væsentlig del af aktiekapitalen. Omsætningen i 2010 var på godt 14,7 mia. kr. og et overskud på 2,4 mia. kr., hvilket er det næstbedste resultat siden Lundbeckfondens etablering i 1954. Læs mere på
www.lundbeck.com

Corporate Sourcing er en stabsfunktion, som har ansvaret for at initiere, implementere og styre aktiviteter indenfor Technical- og Indirect Sourcing til Lundbeck. Funktionen varetager strategisk sourcing, kontraktforhandling samt sikrer en effektiv og værditilførende indkøbsproces, og spiller derigennem en afgørende rolle i at realisere Lundbeck's vækststrategi. Corporate Sourcing er i en vækst- og transformationsfase, hvor man har implementeret nye roller og en ny proces for indkøb. Målet for de kommende år er at sikre lavere omkostninger og øget værdi for at frigive ressourcer til virksomhedens vækst via en kategoribaseret og bæredygtig tilgang til indkøb.

Lundbeck køber årligt ind for mere end 5 mia. kr. og Corporate Sourcing består af 21 dedikerede og kompetente indkøbsprofiler. Til at styrke Corporate Sourcing yderligere søger Lundbeck nu ambitiøse og professionelle Category Managers til at styre indkøbsaktiviteterne indenfor både Technical- og Indirect Sourcing, hvorfor der er rig mulighed for en rolle, der matcher din indkøbsfaglighed og interesser. Indirect Sourcing varetager indkøb indenfor kategorierne Professional Services, Konsulenter, Marketing og IT. Technical Sourcing varetager indkøb indenfor Capital Expenditure, Facility Management, Energi, Maintenance, Travel & Transportation og Laboratory Supplies. Technical og Indirect Sourcing har et årligt spend på ca. 1,5 mia. kr.

Ansvar og opgaver
Som Category Manager arbejder du - med afsæt i indkøbsstrategien - sammen med en række professionelle kolleger og er ansvarlig for Category Planning, -Management og afledte sourcing strategier indenfor egne områder samt på tværgående indkøbsprojekter. Du vil typisk agere project lead på større tværfunktionelle projekter, hvor du er ansvarlig for, at proces, timing og mål realiseres som aftalt med forretningen. I dag er de fleste projekter fokuseret omkring Lundbeck's danske enheder, men det er en klar ambition at virksomhedens internationale datterselskaber på sigt ligeledes skal indgå som en del af Corporate Sourcing's ansvarsområde. Du skal sikre målbare resultater ud fra et total cost og risk avoidance perspektiv, og vil blive målt på hårde såvel som bløde målsætninger (eks. besparelser, cash flow, contract compliance, operating principles mv.). Du refererer til en Purchasing Manager, som refererer til Chief Procurement Officer. De vigtigste opgaver i stillingen vil være:    

Arbejdsstedet er i Lundbeck's hovedsæde på Otilliavej i Valby. Jobbet kan rumme et mindre anstal rejsedage.

Din profil
For at lykkes i jobbet har du:

Som person har du en udpræget forretningsforståelse, der sætter dig i stand til at identificere og realisere besparelser. Med baggrund i stærke analytiske evner, klar kommunikation, gennemslagskraft, empati og diplomati, formår du at påvirke interessenter og skabe positive relationer til interne samarbejdspartnere såvel som leverandører. Du trives i en klart udadvendt rolle med en bred samarbejdsflade, har en god kulturel forståelse og høj grad af integritet. Endelig er du en profil med pionerånd, der tager ansvar og har en struktureret tilgang til dit arbejde som sætter dig i stand til at drive og styre projekter.

Lundbeck tilbyder
Indkøbsopgaver og udfordringer af vigtig betydning for realiseringen af strategien for både Corporate Sourcing og Lundbeck. Indkøbsfunktionen er i vækst og transformation som du i høj grad kan være med til at påvirke. Jobbet er meget synligt i organisationen og tilrettelagt, så du i høj grad selv kan præge det samt fokusere på strategisk indkøb og udvikling af relationer med leverandører og interne kunder. Du kommer til at arbejde i en virksomhed i stærk vækst i en indkøbsfunktion med høj professionalisme, engagerede kolleger og attraktive karrieremuligheder inden for indkøb. Lønpakken er attraktiv og indeholder bl.a. pensionsordning, sundhedsforsikring og bonus.  

Hvis du har spørgsmål omkring jobbet er du velkommen til at kontakte Partner i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på 5051 9215 / sma@focus-recruitment.dk


Focus Recruitment
H.C. Ørsteds Vej 50 C, 5.
1879 Frederiksberg C
Tel: +45 70 20 92 15
Mail: info@focus-recruitment.dk