Titel

Process Excellence Managers


Virksomhed

Deloitte


Frist

Lukket


Indhold

-  Fagligt udfordrende procesoptimering i helt nyoprettet team for dynamisk forretningsområde

Deloitte Danmark er en del af Deloitte Global, der er en af verdens største revisions- og rådgivningsvirksomheder med 230.000 medarbejdere fordelt i hele verden og i 2013 en global omsætning på 32,4 mia. USD. Deloitte Danmark har ca. 2.300 ansatte, hvoraf godt halvdelen arbejder på hovedkontoret i København. De øvrige medarbejdere er fordelt på 15 regionale kontorer. Ud over revision har Deloitte selvstændige afdelinger med konsulentydelser inden for skat, risikostyring og intern revision, consulting, økonomi, it og regnskab samt finansiel rådgivning. Læs mere om Deloitte på www.deloitte.dk og om karriere på www.karriere.deloitte.dk

 

Deloitte EV er det forretningsområde i Deloitte, som fokuserer på de mindre og mellemstore ejerledede virksomheder Forretningsområdet er inddelt i virksomheder fra 0-10; 10-50 og 50-250 ansatte og med en omsætning op til 250 mio. kr.. EV rådgiver bredt indenfor Deloittes ydelsespalet; primært skat, revision og outsourcing / bogføring. EV forretningsenhedens leverancer foregår både ud fra Deloittes hovedkontor på Weidekampsgade samt de mange kontorer rundt omkring i landet. De enkelte kontorer agerer med stor fleksibilitet og frihed i forhold til kundeopsætning, leverancer og forretningsprocesser for de i dag mere end 24.000 kunder indenfor forretningsområdet.

 

EV forretningsområdet er et klart fokusområde i Deloitte med et betydeligt yderligere vækstpotentiale. For at realisere det vækstpotentiale er der lavet en ny strategi for EV. Afledt af det oprettes et helt nyt team for product management og process excellence, som sammen – helt fra bunden – skal udvikle, modne og optimere forretningsområdets produkter og processer samt IT understøttelsen af det. Teamet vil komme til at bestå af 6-8 medarbejdere og en Chef for teamet – og fælles vil være, at det bliver blandt de dygtigste indenfor deres område, som ansættes. Stillingen er den helt rette for en dygtig process excellence konsulent, der gerne vil være med til at sætte sit præg på processer og være med til at bygge et team op fra bunden i en af Danmarks mest interessante videnintensive virksomheder.

 

Ansvar og opgaver

Som Process Excellence Manager hos Deloitte får du ejerskab for egne workstreams og du spiller en nøglerolle for at understøtte EV forretningsområdets fortsatte vækst. Derudover skal du sikre, at der realiseres synergier i EV på tværs af Deloittes kontorer ved at sikre at tingene gøres smartere, bedre og mere effektivt – indenfor alt fra en ensartet effektiv kundeoprettelse, forbedring og IT understøttelse af interne forretningsprocesser til at aligne ydelser på tværs af forretningsenheden. Fleksibilitet og pragmatik er er udtalt indenfor EV i dag, mens det fremadrettet er afgørende, at forretningsområdet rammer det rette mix af fleksibilitet og struktur i forhold til måden man går til kunder og marked på.

 

I jobbet vil du bl.a. blive målt på graden af proceseffektivisering, modenheden af processer, flowet og kvalitet i processerne. Stillingen arbejder tæt sammen med især Deloittes øverste Partnere indenfor EV forretningsområdet, som alle har givet sign off til den nye strategi for EV herunder den forestående effektivisering af produkter og processer. Ud over dine nye kolleger i teamet vil du også arbejde tæt sammen med Programlederen for de nye EV initiativer. Stillingen refererer til Director for Produkter & Processer, som refererer til Deloittes Partner for EV, som er en del af Deloittes nationale ledelse i Danmark. Med andre ord har området topledelsens absolutte fokus og eksponering. Primære opgaver og ansvar vil være:

·       Kortlægge og mappe nuværende forretningsmæssige og administrative processer indenfor EV (as is)

·       Afdække hvilke processer som giver den største værdi at optimere (top 10 quick wins)

·       Procesoptimering, Lean, digitalisering og IT understøttelse af forretningsprocesser (to be)

·       Change management – initiere og drive forandringen samt sikre at processerne bliver optimeret og de forecastede gevinster realiseret

·       Være med til at opbygge afdelingens metodeapparat indenfor process excellence med dine kolleger

·       Sparre og videndele med dine kolleger i teamet samt til en vis grad også i EMEA

 

Stillingen er baseret på Deloittes danske hovedkontor på Weidekampsgade i København, men kan hvis du ønsker det også have base i fx Jylland. I de første ½-1 år i stillingen vil der i gennemsnit ca. 1 dag om ugen være behov for at arbejde sammen med Deloittes kontorer i Provinsen (hvilket kan tilrettelægges med stor fleksibilitet) for at komme tæt ind på ledelse og medarbejdere dér. I takt med at relationer opbygges, vil en stigende del af møder kunne håndteres over tlf., videokonference eller lignende.

 

Din profil
Som kommende Process Excellence Manager hos Deloitte har du:

 

·     En uddannelse som Cand.merc., Cand.oecon / polit, Cand.scient.pol, Civilingeniør eller lignende, hvor dit resultat lå i den bedre ende

·     Mindst 4-10 års erfaring indenfor procesoptimering og effektivisering fra for eksempel bank, pension, forsikring, telecom eller consulting. Helt ideelt har du erfaring både fra consulting og fra industrien

·     Erfaring med Lean, Six Sigma og / eller BPM, hvilket er en klar fordel men ikke ufravigeligt krav

·     Gerne erfaring med IT understøttelse af processer

·     Behersker engelsk i skrift og tale på forretningsniveau

 

Som person er du først og fremmest eksekverende, analytisk og metodisk, hvilket sætter dig i forstand til at afdække og analysere forbedringspotentiale i processer. Samtidig er du udadvendt og relationsskabende, da det er helt afgørende at komme tæt på forretningen, især Partnerne i EV, for at forstå deres processer og afdække deres behov. Du rammer den rette balance mellem at være tillidsvækkende, men evner samtidig at udfordre og selvom du går meget struktureret til værks har du et pragmatisk mindset og ved, at tingene skal virke – ikke blot i teorien!

 

Dit drive er højt, du er selvkørende, resultatorienteret og får afsluttet. Forandringer trives du i og er selv med til at drive dem samt at overbevise og sælge ideen omkring nye processer; at få buy in og få folk med er blandt dine forcer. Endelig er du en behagelig og robust person, der kommer godt ud af det med en bred vifte af stakeholders.

 

Deloitte tilbyder

En Process Excellence Manager stilling hvor du får mulighed for at bygge et område op fra green field. Stillingen er på et niveau hvor der er meget kort vej til beslutningerne og det er et område hvor der i Partner kredsen er klar opbakning til de kommende procesoptimeringer og forandringer. Derfor får du en særdeles god mulighed for at præge forretningen og der vil være masser af områder at tage fat på i forhold til procesoptimering.

 

Samtidig tilbyder stillingen en af de meget få muligheder for at arbejde med procesoptimering internt i netop en revisions- og rådgivningsvirksomhed. I forhold til at arbejde med process excellence som ekstern konsulent er der her muligheden for at følge dine workstreams helt til dørs og se forbedringerne. Lønpakken består af en god fast løn og bonus på niveau med 1-2 månedslønninger. Deloitte tilbyder endvidere en række flexible benefits samt et omfattende tryghedsprogram med diverse forsikringer.

 

Interesseret i stillingen – dit næste karriereskridt

Hvis du har spørgsmål til eller ønsker at være i spil til denne attraktive stilling er du velkommen til at kontakte Partner i Focus Recruitment, Steffen Marstrand på 5051 9215 / sma@focus-recruitment.dk


Focus Recruitment
H.C. Ørsteds Vej 50 C, 5.
1879 Frederiksberg C
Tel: +45 70 20 92 15
Mail: info@focus-recruitment.dk