Titel
Chef til Shared Service Center for regnskab
Virksomhed
Deloitte
Frist
Lukket
Indhold
- Nyoprettet stilling
til etablering af central regnskabsfunktion i Danmarks største revisionsfirma
Deloitte Statsautoriseret Revisionsaktieselskab er en del
af Deloitte Touche Tohmatsu, som i 2010 havde kontorer i 140 lande, 170.000
ansatte og en global omsætning på 27 mia. USD. Med en omsætning på 2.255 mio.
kr. og 2.343 medarbejdere ved udgangen af regnskabsåret 2010/11 er Deloitte
Danmarks største revisions- og rådgivningsfirma. Deloitte som dækker en bred
vifte af kompetencer, og står generelt stærkt på de markeder virksomheden
opererer indenfor. Deloitte i Danmark er ejet af de danske partnere, og
betjener de ca. 13.000 kunder i landet fra 18 kontorer landet over. Ca. 1.400
af de danske ansatte er baseret på hovedkontoret på Weidekampsgade. Læs mere på
www.deloitte.dk.
Koncernøkonomi er en af de centrale stabe med
reference til Direktionen for Deloitte i Danmark. Koncernøkonomi skal sikre, at
informationssystemer, forretningsgange, nøgletal og statistikker mv., der skal
anvendes i den økonomiske informationsudveksling og -behandling, virker
optimalt og understøtter ledelsen såvel lokalt som på direktionsniveau.
Endvidere er Koncernøkonomi ansvarlig for intern og ekstern rapportering og
regnskabsaflæggelse.
Koncernøkonomi består af en Controlling
funktion med mere end 9 ansatte, en Løn afdeling, og dertil oprettes i løbet af
2012 et Shared Servicecenter for regnskab, hvilket bringer det totale antal
medarbejdere i Koncernøkonomi op på ca. 35. I dag løses mange regnskabs- og
bogholderiopgaver decentralt på Deloitte's kontorer over hele landet. For at
realisere synergier og sikre en høj kvalitet og leverancesikkerhed oprettes nu
et Shared Service Center for regnskab i København, som vil komme til at bestå
af ca. 20 medarbejdere. I den forbindelse søges til den nyoprettede stilling en
Chef for Shared Service Center for regnskab.
Shared Service Center for regnskab vil få
ansvar for debitorstyring, kreditorhåndtering, generelt finansbogholderi og
periodelukninger herunder også periodiseringer og hensættelser,
udlægsafregning, afregning af moms- og afgifter samt vedligeholdelse af
anlægskartotek for biler, kontormateriel etc.. Udarbejdelse af regnskaber og
intern rapportering etc. varetages ikke af Shared Service Center, men af
Controlling funktionen.
Ansvar og opgaver
Som Chef for Shared Service Center får du et stort
selvstændigt ansvar for ledelse af både mange medarbejdere og også for, at
regnskabsmæssig drift og transaktioner fungerer optimalt. Din vigtigste
udfordring bliver at etablere, optimere og udvikle det nyoprettede center, så
det kommer op til næste niveau i forhold til servicering af de lokale kontorers
forretningsledere. Stillingen refererer direkte til Deloitte's Chief Financial
Officer, og de vigtigste kontaktflader vil være ledelsen på lokale Deloitte
kontorer, Controlling funktionen, SKAT samt kreditorer og debitorer. Primære
arbejdsopgaver omfatter:
·
Dialog
med ledelsen på
de lokale kontorer om service level indenfor regnskab med fokus på den rette
balance mellem standardisering og lokal tilpasning
·
Etablere, udvikle, vedligeholde og effektivisere
administrative / tekniske processer indenfor regnskab med baggrund i at kende
de enkelte medarbejderes funktioner, nøglesystemer og forretningens behov
·
Overordnet ansvar for den transaktions- og
driftsmæssige del af regnskab i form af det generelle finansbogholderi og
periodelukninger etc.
·
Nye udviklingsprojekter, hvilket bl.a. omfatter proces
for debitorstyring hvilket partnere hidtil har varetaget lokalt, fra manuelt
til elektronisk scanningssystem for leverandørfakturaer etc.
·
Ledelse og udvikling af dine medarbejdere gennem
synlig, værdibaseret ledelse med henblik på, at centeret har de rette
kompetencer og alle arbejder i samme retning
Arbejdsstedet
er Deloitte's danske hovedkontor på Weidekampsgade i København.
Din profil
Som den rette kandidat skal du have en
solid erfaringsbase indenfor regnskab, og generelt være mere motiveret af
ledelse, procesoptimering og drift end tunge regnskabsfaglige
problemstillinger.
For
at lykkes i jobbet har du:
·
En uddannelse som cand.merc.aud eller
en anden relevant kandidatuddannelse. Med den rette erfaring specificeret
nedenfor er en baggrund som HD i Regnskab ligeledes relevant
·
Erfaring med ledelse af en større
regnskabsfunktion, eller et team i denne, hvilket har givet dig erfaring med
udvikling og optimering af processer
·
En god ledelseserfaring, hvor du har
haft et egentlig personaleansvar
·
Solid regnskabsmæssig forståelse
indenfor i særdeleshed finansbogholderi og periodelukninger
·
SAP erfaring vil være en fordel, men
ikke et krav, og derudover har du generelt en solid viden om ERP og IT
understøttelse af processer
·
Engelsk kundskaber på et rimelig niveau
såvel skriftligt som mundtligt
Deloitte tilbyder
En stilling som omfatter et betydeligt ledelsesansvar i
Danmarks største revisions- og rådgivningsfirma og med direkte reference til
CFO. Typiske regnskabsfunktioner handler om drift, men denne stilling giver en
unik mulighed for at etablere, udvikle og implementere en bred vifte af
regnskabsmæssige processer og systemer ligeså vel som opbygning af hele Shared
Service Center fra bunden. Lønpakken er på et attraktivt niveau og vil bestå af
en god fast løn, bonus på niveau med en månedsløn samt mulighed for firmabil
via bruttolønsreduktion. Deloitte tilbyder endvidere en række flexible benefits
samt et omfattende tryghedsprogram med diverse forsikringer. Stillingen rummer
kun meget få rejsedage og giver mulighed for en god work-life balance.
Hvis du har spørgsmål til
eller interesse i stillingen er du velkommen til at kontakte Partner i Focus
Recruitment, Steffen Marstrand på 5051 9215 /
sma@focus-recruitment.dk